/sites/default/files/styles/ba/public/2024-03/DSC_4645.jpg?h=16180c4b&itok=Hh6jdlnJ

Judoclub Helden heeft weer deelgenomen aan het district kampioenschappen tot 18 jaar. Ook dit keer was onze club weer met een groot aantal deelnemers aanwezig. Bij de dames werd Marlouk Colbers overtuigend kampioen. Zij won 3 partijen met ippon. Line Bos versloeg in dezelfde poule Vian van Dril en pakte daarmee het brons. Bij de heren wist Niels van den Berg zijn eerst limburgse titel te bemachtigen door eveneens 3 partijen te winnen. Ryan Dielissen verloor van de andere finalist en pakte uiteindelijk het brons. Kep Verkoeijen wist als eerste jaar knap 2 partijen te winnen waarmee hij in de finale stond. Deze judoka was nog een maatje te groot. Kep won het zilver. Nayden Bos eindigde in dezelfde poule helaas net buiten het podium. Daisy van Os won overtuigend 3x op ippon. Helaas verloor ze de finale en werd ze ook tweede. In dezelfde poule wist Kimberly van de Asdonk het brons binnen te slepen. Xenia van Megen wist als eerste jaar -18 knap de finale te bereiken. Helaas was haar tegenstander nog een maatje te groot en werd ze tweede. In dezelfde poule wist Fleur van Sundert als jongste deelnemer van onze club de partij voor brons te winnen. Helaas was dit wel tegen clubgenoot Demi Zegers. Demi heeft na lang blessure leed een erg mooie uchi mata gemaakt vandaag. Helaas wist ze dit niveau niet vast te houden. Baer Verheijen begon de dag sterk met een goede partij tegen de uiteindelijke kampioen. Daarna mocht hij het nog opnemen tegen Levi Lijssen. Baer won deze partij. Baer pakte daardoor het zilver en Levi het brons. Bo van den Brand wist overtuigend 2 partijen te winnen en verloor eveneens de finale. Luuk van den Berg wist als laatste jaars -15 het zilver te winnen. Hij zat erg dicht bij het goud, maar wist de partij helaas net niet binnen te halen. Alle medaille winnaars hebben zich geplaatst voor het NK tot 18 jaar over 2 weken.