/sites/default/files/styles/ba/public/2023-11/Naamloos%20%2861%29.png?h=555c8b57&itok=WKZBU40U
Op zondag 1 oktober heeft Judoclub Helden deelgenomen aan het districtskampioenschappen tot 15 jaar in Roermond, het plaatsingstoernooi voor het Nederlands kampioenschappen.
Bij de dames stak Romy Zegers met kop en schouders boven de rest uit en werd kampioen in haar poule. Xenia van Megen en Fleur van Sundert kwamen beide in de categorie tot 63 kilogram uit. In deze poule heeft Xenia het zilver bemachtigd en Fleur het brons.
Daarna was het de beurt aan de heren. Luuk van den Berg en Djow Joris begonnen erg sterk en wisten het beide tot de finale te schoppen in dezelfde categorie. Deze won Luuk waarmee hij de eerste plek behaalde en Djow de tweede. Ook Jona Holthuijsen judode vandaag erg goed en werd knap derde. Kep Verkoeijen was erg op dreef en vocht zich sterk naar de finale, deze wist hij helaas niet naar zich toe te trekken waardoor hij tweede werd. Frits Hermans wist vandaag al zijn potten te winnen waardoor hij de gouden plak bemachtigde. Nadat Alex Hanssen en Guus Donkers allebei 1 partij gewonnen en verloren hadden, kwamen ze voor het brons tegen elkaar. Na een lange pot wist Guus deze te winnen waarmee hij derde werd. Nu op naar het Nk op 14 oktober in Hogeveen!
Van blok 2 (jongens) zijn weer wat plaatjes geschoten die in deze link te vinden zijn.