/sites/default/files/styles/ba/public/2023-11/400651242_824773849440243_8685908581909839292_n.jpg?h=55e4de97&itok=GN5bNzdc

Op zaterdag 11 november heeft Judoclub Helden deelgenomen aan het toernooi in Harnes te Frankrijk. Leuk om weer een keer met andere regels te werken. Djow Joris, Luuk van den Berg en Maud Wolsing (JC Hercules) namen deel namens onze club. In Harnes werden onze judoka’s ingedeeld in poules van 3 personen, alleen de beste 2 gingen door naar het finaleblok. Zowel Maud, Djow en Luuk wonnen alle poulewedstrijden overtuigend! Maud wist in haar nieuwe gewichtsklasse daarna nog 3 partijen met ippon te winnen. Ze wisselde af met on andere sode’s en schouderworpen, al haar partijen werden beslist op ippon. In de finale verloor ze van de huidige Nederlands kampioene. Zilver voor Maud dus. Djow Joris wist na de poule fase nogmaals te winnen. In de achtste finale mocht hij aantreden tegen een jongen uit Georgië. Djow deed technisch zeker niet onder, maar kwam nog wat kracht te kort. De partij ging helaas nipt verloren op beslissing. In Frankrijk betekent verliezen vóór de halve finale einde toernooi. Luuk van den Berg won na zijn poule fase nog 2 partijen met ippon. In de kwartfinale ging het mis tegen een sterke Engelse tegenstander, die net daarvoor de huidige Nederlands kampioen had uitgeschakeld. Luuk eindigde bij de top 8 in een grote poule. Alle 3 onze judoka’s mogen trots zijn op de wijze waarop ze hebben gejudood. Ze wonnen alle drie veel partijen, maar ook nog met mooie scores. Een genot om naar te kijken!