/sites/default/files/styles/ba/public/2023-11/Mark%20TCDEVEN.jpeg?h=4b79ba64&itok=RHyoX9ow
Op zondag 5 november stond de Teamcup Deventer weer op het programma. Dit jaar deden we met maar liefst 4 teams mee, en hoe! Het herenteam bestaande uit Aron Theunissen, Artoer Mkrtchyan, Rick Manders, Cas Janssen, Guus Manders, Bart Cuppens, Tom van Dijk, Mark van Dijk en Guido Roumen was geweldig in vorm en liet fantastisch judo zien! Na een relatief eenvoudige winst op Tomoda/Fudoshin met 6-1 moest er in de poule nog tegen Budoclub Oud Geleen 1 en Judoteam Haaglanden worden gejudood. Tegen deze twee teams deden de jongens er nog een schepje bovenop. Met spectaculaire punten tegen sterke tegenstanders werd ook hier met 5-2 en 6-1 gewonnen. Hierdoor mochten we als poulewinnaar door naar de halve finale tegen Top Judo Nijmegen. Met wederom heel overtuigend judo werd met 5-2 gewonnen en wachtte Hercules in de finale. Dit werd een kneiter van een finale! Met doorzettingsvermogen, een geweldige achterban langs de kant en op de tribune, maar vooral ook weer met technisch goed judo en schitterende worpen werd uiteindelijk met 5-2 gewonnen! Supertrots op hoe dit team vandaag gejudood heeft, echt top. En voor de club ook extra mooi, omdat een groot deel van dit team onderdeel is van het trainers- en coachteam om ook de volgende generaties van onze vereniging te leren hoe het spelletje werkt!
Ook de meiden tot 12 jaar hebben het voortreffelijk gedaan. Dit team bestond uit Silke Coopmans, Nina Donkers, Guusje van Sundert, Ziva Horio, Sanne van Sundert, Andra Pestisor en Lia Moskal. Tegen Judoteam Haaglanden werd direct goed gestart met een 4-1 overwinning. Met ook goed aanvallend judo werden vervolgens Budovereniging Deventer en Judosport Oost met respectievelijk 5-0 en 3-2 gewonnen. Vooral de laatste pot was erg spannend en werd pas in de laatste wedstrijd beslist. Hierdoor werd ook dit team eerste in de poule en kwam het in de halve finale tegen Bushi Arnhem. Ook hier stond iedereen weer superscherp te judoën en werd met 4-1 overtuigend de finale gehaald! Net als het herenteam kwamen ook de meiden -12 uit tegen Hercules. Helaas bleek dit team nog een maatje te groot, maar met zilver een heel knap resultaat voor de meiden! En ook in dit team zit voor de toekomst nog veel potentie!
De dames tot 18 jaar kwamen uit tegen een aantal topclubs uit Nederland. Dit team bestond uit Vian van Dril, Marlouk Colbers, Daisy van Os, Demi Zegers, Bo van den Brand en Isis van Dril. Tegen Talentbase NL en Kenamju werd met 4-1 verloren, maar vooral in de pot tegen Kenamju zaten we bij sommige wedstrijden dicht tegen een overwinning aan. In de strijd om de derde plek stond Hercules klaar. Met goed judo en een mooie afsluiter werd er met 4-1 gewonnen, waardoor een mooie bronzen medaille werd gepakt! Het team van de jongens tot 15 jaar bestond uit Dennis Nowakowski, Frits Hermans, Luuk van den Berg, Guus Donkers, Thyke Versteegen, Alex Hanssen, Kep Verkoeijen en Justin Thijssen. Dit team met veelal 2e jaars -15 kwam direct tegen het sterke team van Judoschool Theunissen. Hierin kwamen de meeste judoka's nog wat tekort waardoor we met 6-1 verloren. In de herkansing werd gejudood tegen Top Judo Nijmegen. Uiteindelijk werd hier met 5-2 verloren, maar in bijna alle wedstrijden zaten we heel dicht bij de overwinning. Een goede leerschool voor de jongens, waarvan de meesten komend seizoen ook nog uitkomen in deze leeftijdscategorie. Een team met voldoende potentie om volgend jaar een stuk verder te komen! Daarnaast deed Jules Verheijen mee in het -12 team van Hercules. Mede omdat hij al zijn partijen won, pakte hij goud met zijn team!
Al met al een zeer geslaagde dag voor onze club.
Fotoverslag van middagprogramma is hier te vinden