/sites/default/files/styles/ba/public/2024-03/DSC_2769.jpg?h=b5620713&itok=95WxkViK

Op 16 maart heeft Marlouk Colbers deelgenomen aan de European Cup in Porec. Vanwege haar goede prestaties op de meetmomenten in Nederland, is Marlouk geselecteerd om deel te mogen nemen aan dit toernooi. Haar dag begon goed met een overtuigende overwinning op de Italiaanse Di Leonardo. Marlouk scoorde vroeg in de wedstrijd en wist dit tactisch goed uit te judoën. Daarna was het de beurt aan de Duitse Erten. De partij was helaas al klaar voor dat deze echt begonnen was. De tegenstandster kwam in met een goede uchi mata en scoorde direct ippon. De Duitse dame bereikte de halve finale, waardoor Marlouk de herkansingsronde in mocht. In de herkansing nam Marlouk het op tegen de Sloveense Mastnak. Deze dame werd door goed judo met 2 wazari's verslagen. Hierna was het de beurt aan de nummer vijf van de wereld van 2023, de Braziliaanse Rodrigues. Dit werd een lastige partij, waar eigenlijk beide judoka's niet echt aan score toe kwamen. Marlouk wist halverwege de partij een flitsende overname in te zetten, maar vreemd genoeg werd dit niet beloond met een score. De partij ging helaas verloren op drie straffen, maar hier had zeker meer in gezeten. Een leerzame en goede dag voor onze topper. Goed om te zien dat ze weer terug komt op haar eigen niveau. Volgende week staat het volgende internationale toernooi gepland in Duitsland, ga zo door Marlouk!