In het weekend van 13 en 14 januari stond de Dutch Open weer op de planning. Op zaterdag werd het spits afgebeten door de heren tot 18 jaar. Niels van den Berg wist 1 partij te winnen met een erg mooie score. Helaas verloor hij er ook 2. In de laatste partij had wellicht wat meer gezeten. Baer Verheijen begon erg sterk met een wazari en was duidelijk de betere. Ook hij maakte een foutje en verloor daardoor 2 keer op rij. Levi Lijssen had vandaag een absolute topdag. Hij moest nog 30 danpunten scoren om alle punten bij elkaar te krijgen. Met 3 fantastische ippons lukte hem dit en werd hij 12e in een poule van 54 judoka’s. Een top prestatie! Daisy van Os begon haar toernooi flitsend met 2 knappe winstpartijen. Beide werden met een mooi vol punt gewonnen. Helaas verloor ook zij 2 keer waardoor het toernooi ook voor haar eindigde. Bo van Brand had een pittige loting en wat pech in haar tweede partij. Helaas wist zij geen partij te winnen. Marlouk Colbers was verre van fit, zonder stem en met een flinke griep ging haar toernooi van start. Met twee snelle winstpartijen stond ze in de kwart finale. In deze partij gaf ze alles tegen een erg sterke Zweedse judoka. Deze won ze met een wazari. Helaas eiste dit in de halve finale zijn tol, waardoor deze verloren ging. Marlouk wist zich in de strijd voor het brons te herpakken en won deze van een Finse judoka. Niet fit en toch het brons winnen is wat ons betreft een geweldige prestatie! Op zondag was de jeugd tot 15 jaar aan de beurt. Guus Donkers begon sterk met twee mooie winst partijen. Daarna verloor hij helaas 2 keer op rij. Guus maakt mooie stappen in zijn judo, ga zo door! Djow Joris wist 1 partij te winnen. Na wat blessureleed moet hij nog terug komen in het wedstrijdritme, maar dat gaat zeker lukken. Maud Wolsing (JC Hercules) is al een tijdje in topvorm en behoort dan ook tot de favorieten in haar klasse. Maud beet het spits af tegen een Duitse judoka. Deze partij werd overtuigend gewonnen. Vervolgens was Maud te sterk voor een Franse en Nederlandse meid, waardoor ze zich plaatste voor de halve finale. Ook hierin mocht ze het opnemen tegen een Franse tegenstander. In deze partij had Maud de overhand met diverse mooie aanvallen. De tegenstander kwam er niet aan te pas, waardoor Maud won met 3 straffen. In de finale mocht ze het opnemen tegen een Duitse meid. Zij had de nodige Nederlandse favorieten in haar helft verslagen. Voor Maud een bekende tegestander. Maud hield zich perfect aan het plan en was met aanvallend judo ook in deze partij de betere. Ook nu werd de tegenstander verslagen met 3 straffen. Maud wint de Dutch Open met maar liefst 5 winstpartijen en top judo. Ze mag erg trots zijn op haar ontwikkeling van de afgelopen tijd. Een zeer verdiende gouden medaille! Luuk van den Berg, Fleur van Sundert en Alex Hanssen wisten helaas niet te winnen.