Ingediend door Frans Manders op
/sites/default/files/styles/ba/public/2023-11/DSC08028_0.jpeg?h=634fc040&itok=vfdT0FvS

Op zondag 24 februari heeft Rick Manders zeer verdienstelijk deelgenomen aan de Antwerpen Open.
In de leeftijdscatagorie tot 18 jaar in de gewichtsklasse tot 50 kg werd hij derde.
Zijn eerste partij tegen een Belg won hij binnen 15 seconden met een osotogari wat een ippon opleverde.
Daarna moest hij het opnemen tegen een landgenoot die ook met ippon werd verslagen door middel van een sankaku houdgreep waarin de tegenstander aftikte.
In zijn derde partij was het de beurt aan een Rus. Rick kwam vrij snel met een yuko achter maar kon deze aggressieve tegenstandaard daarna wat beter in toom houden. Hij won ook deze partij met ippon. In de halve finale moest Rick het opnemen tegen Owen Corzilius. De partij ging gelijk op maar Owen slaagde er, met nog anderhalve minuut op de klok, in om een waza-ari te scoren. Dat bleek uiteindelijk voldoende. In de wedstrijd om de derde plek was de tegenstander weer een Rus. Rick kreeg hem in de sankaku houdgreep en liet deze niet meer los waardoor de derde plaats zijn deel was.