Ingediend door Frans Manders op
/sites/default/files/styles/ba/public/2023-11/1103gn-judo_0.jpg?h=ca741641&itok=fBoFAF2p

Op zondag 20 januari deed Judoclub Helden met 25 judoka’s mee aan het goed bezette toernooi in Gemert. Het niveau was hoog en het aantal prijzen dan ook wat minder.
Mark van der Linden was ver uit de beste in zijn poule. Hij werd eerste na vijf gewonnen wedstrijden. Kevin Janssen liet weer enkele prachtige worpen zien. Hij kwam na drie keer winst met ippon in de finale die hij terecht op beslissing won. Tom van Dijk moest vol aan de bak. Hij haalde na vier keer winst als nummer één in de poule de kruisfinale. In deze kruisfinale verloor hij de eerste partij maar won daarna weer drie keer en werd tweede. Mark van Dijk haalde ook de kruisfinale door als tweede in de poule te eindigen. Hierin verloor hij zijn eerste partij en werd derde. Jarno Hoenson deed hem dit kunstje na en werd dus ook derde. Guus Manders en Guus Joosten waren de pechvogels van de dag. Guus Manders won zijn eerste twee wedstrijden overtuigend. De derde partij leek ook de goede kant uit te gaan maar Guus moest opgeven met een blessure. Door een fout van de jury kwam Guus Joosten tegen een tegenstander op de mat die niet in zijn poule zat maar twee gewichten hoger. Guus kwam hard in aanraking met de mat. De fout werd ontdekt maar Guus kon door deze klap niet verder. Artoer Makartjan en Joris Moors haalden de kruisfinale net niet. Ook de andere judoka’s die niet in de prijzen vielen hebben goed gevochten, maar door het hoge niveau was er voor sommigen geen eer te behalen. Alle prijswinnaars proficiat. Met dank aan de coaches Ellen, Jan, Mark, Ronald, Arie en Frans.