/sites/default/files/styles/ba/public/2024-05/TVS_7379.JPG?h=58578d89&itok=TKRGBFjg

Op zaterdag 11 mei en zondag 12 mei nam Judoclub Helden deel aan de 27e editie van het Houvast judotoernooi in Mierlo.
Guusje van Sundert liet sterk judo zien en werd dominant eerste in haar poule. Baer Verheijen was erg sterk op dreef met 2 overtuigende winstpartijen. In de finale was het erg spannend, maar de tegenstander maakte uiteindelijk een staande armklem. Hierdoor was Baer kampioen. Marlouk Colbers startte vandaag voor het eerst in de klasse tot 57kg. Om veel wedstrijden te kunnen draaien besloten we om haar in te schrijven in 2 leeftijdsklasses. Uiteindelijk moest ze in 2 poules tegelijk uitkomen, dit werd een pittige conditietest. Met 5 winstpartijen bij de senioren werd ze daar overtuigend kampioen. In de poule tot 18 jaar verloor ze de halve finale in de golden score. De partijen bij de senioren hakte er net wat te zwaar in. Uiteindelijk wist ze nog 2 partijen te winnen en werd ze derde. Een dag afsluiten met 8 winstpartijen met goed en afwisselend judo is top, daar kwamen we voor! Guus Manders kwam wat lastig op dreef met een stugge overwinning. Daarna was hij goed warm en won hij zowel de halve finale als de finale met een hele mooie ippon. Ook voor Guus dus goud! Anouk Gubbels en Sanne van Sundert wisten beide met knap judo de finale te bereiken, helaas was hun tegenstander in de finale net te sterk. Zij behaalden allebei een tweede plaats. Daan Knaapen en Ziva Horio wisten beiden zowel Nederlandse als internationale  tegenstanders te verslaan, hiermee behaalden zij een mooie derde plek. Ook Teun Schaareman wist een mooie derde plek te behalen, dit door maarliefst 5 partijen te winnen op ippon!
Frits Hermans, Guus Donkers, Fleur van Sundert en Luuk van den Berg wisten allemaal meerdere partijen te winnen, helaas was dit niet genoeg voor een podiumplek.
Sophie Neessen, Mirthe Gubbels, Niels van den Berg, Ryan Dielissen en Thyke Verstegen wisten met goed judo 1 partij te winnen.
Fenne van Buiten, Nina Donkers, Bo van den Brand, Xenia van Meegen, Lieke Verstappen, Isis van Dril, Kep Verkoeijen en Kyara van den Nieuwenhuijzen deden goed hun best, maar de tegenstanders waren net wat te sterk.