/sites/default/files/styles/ba/public/2024-04/TVS_7316.JPG?h=4da4e579&itok=c0khIHlS

Op zondag 21 april nam Judoclub Helden deel aan het toernooi in Berlicum. Niels van den Berg ging lekker van start met twee mooie overwinningen. Helaas verloor hij de halve finale en de partij om het brons. Hij eindigde als vijfde. Baer Verheijen ging eveneens goed van start met een winst partij, maar verloor er hierna ook twee. Fleur van Sundert was vandaag heel lekker op dreef. Fleur komt sinds kort uit in een nieuwe gewichtsklasse. Dit is voor haar nog even wennen. Ze wist desondanks al haar partijen met ippon te winnen. In totaal werden er drie dames overtuigend gepakt en eindigde Fleur als kampioen. Daisy van Os begon haar dag lekker met twee mooie zeges. Zij verloor helaas de finale en werd daarmee tweede. Kimberly van der Asdonk won in dezelfde poule ook twee partijen maar eindigde helaas net buiten het podium. Bo van den Brand wist maar liefst vier keer te winnen. Bo moest hiervoor qua conditie flink aan de bak. Helaas was ze in de finale net niet scherp genoeg en werd ook zij tweede. In dezelfde poule raakte Xenia van Megen helaas geblesseerd waardoor haar toernooi erop zat. Guusje van Sundert kwam eigenlijk alleen naar haar zus kijken omdat zij op de JJCL deel had genomen. Omdat we een geblesseerde hadden, mochten we iemand anders mee laten doen. Guusje twijfelde geen seconde en greep haar kans. Guusje won maar liefst vier keer met ippon en werd dus nog “even” als afsluiter dik eerste.