Op zondag 21 april heeft judoclub helden deelgenomen aan de finaledag van de jjcl te Velden.
Op deze laatste dag werd bepaald welke teams er met de uiteindelijke prijzen naar huis gingen.

Bij de meisjes tot 12 jaar werd dit seizoen al veel gewonnen. Ook op de finaledag lieten de beide dames teams zien dat ze de betere waren in hun poule en werden dan ook 1e en 2e. Een enorme opstekers voor de meisjes van Judoclub Helden.  Met mooie scores werden veel partijen weer binnengesleept.

De jongens tot 12 het 2e team heeft wegens een blessure ook vandaag nog met 4 man moeten judoën. Desondanks werden knap 2 potten gewonnen wat goed was voor een 3e plek in hun poule.
Het eerste team tot 12 jaar streed op mat 1 voor de te winnen titel. Op deze dag werd het pijnlijk duidelijk wat de beslissing van een scheidsrechter voor impact kan hebben voor het eindresultaat na 4 wedstrijddagen. Gelukkig wisten de jongens de eerste 2 potten met enkele spectaculaire punten te winnen waardoor het zilver alsnog aan het team werd uitgereikt.

Bij de jongens tot 15 jaar was het team vandaag hartstikke scherp. Doormiddel van goed judo en goed luisteren naar de coach werden alle partijen vandaag met overtuiging gewonnen. Omdat de andere 4 wedstrijddagen het team van Hercules de betere was, was het niet meer mogelijk deze in te halen wat betekende dat het zilver naar de jongens van Helden ging.

Het blijft mooi om te zien hoe de jongens en meisjes doormiddel van de teamwedstrijden samen naar het maximale streven. Op naar volgend seizoen.