/sites/default/files/styles/ba/public/2024-04/TVS_6676.JPG?h=d9dbdf2d&itok=JYqFJ67S

Op zondag 14 april heeft judoclub Helden deelgenomen aan het 15e internationale judotoernooi van judoschool van Horssen in Geldrop. Het was sterk bezet met een aantal grote clubs uit heel Nederland dus onze judoka's konden aan de bak vandaag. Als eerste mochten de dames uit de -18 jaar aantreden en haalden een 100% score door allemaal een podiumplek te pakken. Kimberly van den Asdonk had een goede dag en werd knap derde. Daisy van Os verloor in dezelfde poule de finale en werd tweede. Xenia van Megen en Fleur van Sundert deden vandaag voor het eerst mee in een gewichtsklasse hoger. Xenia in de -18 en Fleur in de -15 jaar. Fleur werd tweede na een aantal goede overwinningen en Xenia won het brons. Vian van Dril werd met goed judo derde in haar poule. Lia Moskal moest helaas vroegtijdig tijdens haar tweede wedstrijd opgeven door een blessure.

Bij de jeugd waren zusjes Guusje en Sanne van Sundert vandaag in vorm. Ze wisten beiden met een aantal mooie worpen overtuigend eerste te worden. Ziva Horio verloor helaas de halve finale maar herpakte zich en sleepte het brons binnen. Luuk van den Berg wist in een sterke poule de finale te bereiken. Deze werd verloren waardoor Luuk een zilveren medaille mee naar huis mocht nemen. Jules Verheijen raakte in zijn derde partij geblesseerd en moest helaas opgeven.

Bij de heren -18 haalden Baer Verheijen en Niels van den Berg in hun eigen poule allebei de finale. Beide finales waren erg spannend maar twee keer trok de tegenstander aan het langste eind waardoor ook zij een mooie zilveren medaille wonnen. Sep Beckers en Ryan Dielissen kwamen dicht bij de medailles maar verloren helaas de strijd om het brons. De rest van de judoka's heeft ook vandaag weer hard geknokt maar kon niet in de buurt komen van de prijzen.

We wensen Lia en Jules heel veel beterschap en een voorspoedig herstel.