Op 21 september werd het spits qua wedstrijden afgebeten op het toernooi in Haarlemmermeer. De dames -15 mochten starten en deden dit voortreffelijk. Maud Wolsing en Andra Pestisor wisten allebei met goed judo en mooie scores de halve finale te bereiken. Maud raakte hierin geblesseerd in de golden score tegen de uiteindelijke kampioene. Andra verloor helaas op vol punt en verloor eveneens de wedstrijd voor 3. Maud mag trots zijn na lang blessureleed, het niveau is goed en de timing is prima. Even goed herstellen en weer door. Andra mag ook trots zijn als eerste jaar -15, met nog wat aanscherpingen in haar judo gaan we nog veel leuks van haar zien. Daarna was het de beurt aan de jongere dames. Sanne van Sundert maakt een fantastische uchi mata, maar viel de actie daarna hard op haar schouder. Ook voor haar helaas einde toernooi. Ziva Horio was erg sterk bezig en wist 2 van de 3 partijen met mooie scores te winnen. Met iets meer zelfvertrouwen had er nog meer ingezeten, maar daar gaan we aan werken. Brons op dit nationale toernooi is een top prestatie! Dennis Nowakowski heeft maar liefst 2 keer met ippon gewonnen. Helaas werd de strijd om het brons in zijn nadeel beslist en werd hij dus ook vijfde. Dennis was vandaag lekker op dreef, er had wellicht net wat meer ingezeten. Luuk van den Berg kwam als een van de favorieten uit in de klasse van -46 kilo. Luuk wist zijn eigen helft van de poule overtuigend te winnen waardoor hij zich met drie mooie winstpartijen plaatste voor de grote finale. In de finale trof Luuk een voor hem bekende tegenstander. Diep in de golden score werd de finale in Luuk zijn voordeel beslist, en kreeg zijn tegenstander zijn derde straf. Een erg mooie eerste plaats. Marlouk junior Colbers en Kimberly van der Asdonk kwamen uit in de klasse tot 57 kilo. Kimberly had vandaag helaas niet haar dag, en verloor twee wedstrijden. Marlouk junior was oppermachtig in deze poule en wist al haar wedstrijden met overtuiging met ippon te winnen. Niels van den Berg kwam erg goed uit de startblokken met twee goede winstpartijen. Hiermee plaatste hij zich voor de halve finale. Helaas ging deze halve finale net zoals de strijd om het brons nipt verloren. In beide partijen had net wat meer ingezeten wat deze 5de plaats erg zuur maakt. Bear Verheijen wist helaas niet zijn niveau te behalen vandaag, en verloor twee partijen. Ook Bo van de Brand had moeite om haar goede vorm te vinden en wist helaas maar een partij te winnen. Marlouk senior Colbers kwam uit in de gemengde klasse van junioren en senioren samen gevoegd. Marlouk senior had een geweldige dag en wist met veel afwisselend judo al haar vier partijen overtuigend met winst af te sluiten. Ook Marlouk senior werd eerste.
Al met al een dag met mooie en minder mooie momenten, we hebben weer voldoende punten om aan te werken met de training.