/sites/default/files/styles/ba/public/2024-09/EDF_1712-1726407552-1726407552.jpg?h=a1c1e1eb&itok=TM3KWBfa

Op zondag 15 september heeft Mark van Dijk tijdens de Grand Prix in Zagreb weer heerlijk staan knallen op de tatami. Na zijn geweldige bronzen Grand Prix debuut in Portugal eerder dit jaar en zijn zilveren medaille tijdens de European Open in Tallinn weer finale blok.

In de eerste ronde werd de Canadees Elhanas met twee prachtige scores verslagen. De daaropvolgende partij tegen de Serviër Borenovic werd fantastisch afgemaakt met een snoeiharde Uchimata. (zie foto)  De hoog gerankte Azerbeidzjaan Talibov maakte een ongeoorloofde actie en werd gediskwalificeerd tijdens de wedstrijd tegen Mark.

In de halve finale moest Mark in een zeer gelijk opgaande wedstrijd tegen de Hongaar Safrany diep in de goldenscore helaas zijn meerdere erkennen in de Hongaar. Maar wat een wedstrijd hebben we mogen aanschouwen. Met fantastisch judo weer een finaleblok voor Mark. De Hongaar bleek uiteindelijk de sterkste en won ook de finale

In het finaleblok werden de toeschouwers , en alle livestream volgende fans, getrakteerd op een ware thriller. In een super spannende wedstrijd tegen de Georgiër Jabniashvili was het Mark die in de Goldenscore scoorde. Met deze overwinning in het finaleblok pakte Mark zijn 2de Grand Prix medaille dit jaar!