Na het mooie succes tijdens de eerste editie van het Lenssen Advies Helden Tournament hebben we besloten om een vervolg te geven aan het Helden Tournament. Op zondag 30 maart 2025 staat de 2de editie van ons toernooi gepland. Noteer de datum alvast in je agenda.

Uitnodiging Helden Tournament

Invitation Helden Tournament

Einladung Helden Tournament

Lenssen advies tournament

Onze doelstelling is om judo voor iedereen toegankelijk te houden. We vinden het belangrijk dat jonge judoka’s kennis kunnen maken met onze geweldige wedstrijdsport. Een toernooi waar judoka´s op elk niveau kunnen doen wat ze zo leuk vinden. In de afgelopen jaren is het aantal toernooien voor met name beginnende judoka´s of judoka´s die af en toe willen deelnemen aan een toernooi op hun eigen niveau sterk afgenomen. Judoclub Helden wil weer een toernooi op de kalender zetten waar eenieder ongeacht zijn/haar niveau aan kan deelnemen.

Sporthal Piushof
Piushof 137
5981 VW Panningen

Parkeren rondom de sporthal betreft vrij parkeren. Er is parkeergelegenheid op Piushof en de Minister Calstraat.

Wedstrijdinformatie

Het is de bedoeling dat de judoka's worden ingedeeld in poules rekening houdend met de leeftijd, het gewicht en het niveau.
Bij de inschrijving zal het niveau moeten worden aangegeven.

A: Judoka’s met wedstrijdervaring
B: Judoka's die nog geen of weinig wedstrijdervaring hebben

De wedstrijden zullen worden gestreden op minimaal 4 matten. Bij de leeftijdscategorieën t/m -12 jaar zal in een poule systeem met halve competitie worden ingedeeld. In de leeftijdscategorieën -15 jaar en -18 jaar zal afhankelijk van het aantal deelnemers worden ingedeeld in een poule systeem of in een in een dubbele herkansing. Bij minder dan 5 deelnemers per poule kunnen wij als organisatie besluiten om poules samen te voegen. Het samenvoegen van gewichtsklassen gebeurt alleen als dat noodzakelijk is. Mocht dit het geval zijn, dan brengen wij de deelnemende judoclubs daarvan tijdig op de hoogte via het weegschema. In enkele gevallen zullen we met de coaches van deelnemende clubs vooraf contact opnemen.

We streven in de leeftijdscategorieën tot en met -12 jaar naar poules van minimaal 5 deelnemers waardoor elke deelnemer minimaal 3 wedstrijden kan judoën. De wedstrijdduur is als volgt:

•    judoka’s tot -12 jaar  : 2 minuten
•    judoka’s tot -15 jaar  : 3 minuten
•    judoka’s tot -18         : 4 minuten

/sites/default/files/styles/ba/public/2024-04/HTN%20BANNER%202025.png?h=7b1a76c6&itok=SEoTp3h8