/sites/default/files/styles/ba/public/2024-05/TVS_9644.JPG?h=e2631392&itok=mV746aqn

Op zondag 26 mei was judoclub Helden met 3 teams vertegenwoordigd op het DK jeugdteams in Roermond. De 2 beste teams in elke leeftijdscategorie plaatsen hier zich voor het NK jeugdteams dat over een paar weken plaats zal vinden in Nijmegen. Waar 95 % van onze deelnemende judoka's gisteren nog door de zand en modder van de Drunense Duinen paterde stond vandaag weer een serieuze uitdaging op het programma.

Het jongensteam -12 jaar bestaande uit Teun Schaareman, Senn van Zwienen, Sep Beckers en Neal Hesen kwam helaas 1 judoka te kort om een volledig team op te kunnen stellen. Desondanks begonnen ze goed door alle 3 de wedstrijden in hun poule te winnen en zich te plaatsten ze zich voor de halve finale. In deze halve finale was de latere kampioen een maatje te groot waardoor het team net naast een plek op het NK greep.

Het herenteam -15 jaar bestond uit Dennis Nowakowski, Luuk van den Berg, Guus Donkers, Thyke Versteegen, Alex Hanssen en Yannick Verheijen. Ze begonnen met een overwinning maar verloren de laatste 2 wedstrijden waardoor ook zij net naast een plek op het NK grepen. De heren werden net als het jongensteam -12 jaar 3de.

Het meidenteam -12 jaar bestond uit Sofie Neessen, Guusje van Sundert, Nina Donkers, Kyara van den Nieuwenhuizen en Sanne van Sundert. Ze wonnen de eerste wedstrijd maar verloren vervolgens de tweede wedstrijd waardoor het allemaal aankwam op de laatste partij. Deze wisten ze gelukkig overtuigend met 5-0 te winnen waardoor zij zich hebben geplaatst voor het NK.

Fleur van Sundert judode vandaag in het JTOL Team -15 jaar mee, ze wist knap haar beide partijen op Ippon te winnen. Ook het JTOL team zal deelnemen aan het NK op 16 juni in Nijmegen.

We hadden graag met meer teams op het NK gestaan maar het was vandaag helaas niet helemaal onze dag. Ondanks dat gaan we er met de meiden alles aan doen om er in Nijmegen een mooi NK van te maken!