Judoclub Helden is opgericht in 1974 en is aangesloten bij de Judobond Nederland.

De vereniging stelt zich ten doel: "Mee te werken aan de lichamelijke en geestelijke vorming van haar leden en het bevorderen en verbeteren van de judosport". Om dit te bereiken geeft de vereniging, onder leiding van gediplomeerde leraren, lessen in de judosport. Verder stimuleren wij onze leden deel te nemen aan wedstrijden en demonstraties.

Veel “agogen” constateren de laatste jaren een toename van onderontwikkelde motoriek bij kinderen. Door onder andere mechanisch speelgoed, gebrek aan speelruimte, niet gericht televisie-en videogebruik, de opkomst van de computer kan het kind een grote achterstand oplopen in de bewegingsvaardigheden. Vaardigheden, die het vooral zal kunnen leren door vrij te spelen met leeftijdgenootjes. Bewegingsspelen zijn daarom in deze tijd belangrijker dan ooit! Juist bij judo zal de concentratie, kracht, beweeglijkheid en uithoudingsvermogen van het kind toenemen. Bij praktisch geen andere sport mogen de kinderen elkaar vastpakken en stoeien, iets dat bij judo wel mag en zodoende leert men elkaar te respecteren.

Voor meer informatie download hier onze folder

/sites/default/files/styles/ba/public/2023-11/WhatsApp%20Image%202022-11-20%20at%2015.24.28.jpeg?h=b1dbc834&itok=bBSEpnXT