/sites/default/files/styles/ba/public/2024-09/TVS_2677.JPG?h=e90ef550&itok=pZAOvCUP

Op zondag 22 september begon de Judo Liga. Een nieuw initiatief qua teamwedstrijden voor de judo. Erg leuk en nu al succesvol, veel verschillende teams die op hun eigen niveau mee kunnen doen en lekker kunnen judoën. Judoclub Helden zal in deze Judo Liga NL deelnemen met twee herenteams.

Team 1 van Helden wat op dag 1 bestond uit Rick Manders, Artoer Mkrtchyan, Quinn Janssen, Cas Janssen en Mark van Dijk deed het erg goed. Ze wonnen overtuigend van Judo Ryu Maasduinen. De tweede wedstrijd werd gewonnen van Hercules. Hier eindigde het in eerste instantie gelijk, waardoor er geloot moest worden. Mark van Dijk mocht opnieuw de mat betreden en sloot de partij met winst af. Voor team 1 dus 2 van de 2 wedstrijden gewonnen.

Team 2 bestond op dag 1 uit Owen van Dijk, Aron Theunissen, Joris Verstappen, Mark van der Linden en Guido Roumen. Niels van den Berg was reserve op deze dag. Ook team 2 was vandaag lekker op dreef en won de eerste partij van Judo Ryu Mackaay. Vervolgens werd ook gewonnen van NSJV Fudoshin.

Hierdoor staan beide teams bovenin het schema en doen ze goede zaken voor het uiteindelijke klassement. Op zondag 10 November staat de 2de ronde van de Judo Liga gepland. Judoclub Helden heeft de organisatie van deze ronde op zich genomen. Vanaf 09.00 uur strijden alle teams in de liga's I ,II en III om een ticket naar de finale. Deze tweede ronde zal plaatsvinden in Sporthal D'n Adelaer in Maasbree.

We willen de in grote getallen aanwezige JCH Supporters bedanken voor hun aanwezigheid en steun aan onze Helden!!