/sites/default/files/styles/ba/public/2024-05/JCH24-KAIZEN%20%2883%29.JPG?h=736a113a&itok=VPmKMsit

Afgelopen pinksterweekend (18 en 19 mei 2024) stond het internationale Kaizen toernooi weer op de plannning. Ook dit jaar weer een goed bezet toernooi met veel buitenlandse deelnemers. Marlouk Colbers wist maarliefst vier partijen overtuigend te winnen. Ze won met gevarieerd en aanvallend judo. Sanne van Sundert had een vrijloting en wist daarna ook al haar partijen met ippon te winnen. Goud voor Marlouk en Sanne. Teun Schaareman begon de dag goed met een hele toffe uchi mata. In de halve finale maakt hij een foutje wat hem de partij kostte. Uiteindelijk wist hij de partij om brons weer winnend af te sluiten, wat resulteerde in een derde plaats. Levi Lijssen, Niels van den Berg, Sep Beckers en Nina Donkers wisten allemaal twee partijen te winnen. Sep wist zelfs 1 partij op de allerlaatste seconde te winnen. Baer Verheijen, Kimberly van de Asdonk en Guusje van Sundert wisten alle drie 1 partij te winnen. Xenia van Meegen en Mirte Gubbels wisten helaas geen partij te winnen.

Op zondag trapten Luuk van den Berg het spits af. Luuk won overtuigend 3 wedstrijden. In de kwartfinale kreeg hij een verdiende score niet toegewezen tegen de uiteindelijke kampioen. In de herkansing maakte een nieuwe zeer discutabele score helaas een einde aan zijn toernooi. Luuk had vandaag meer verdiend! Fleur van Sundert wist 3 partijen sterk te winnen. Alleen tegen de kampioen verloor ze, maar ook hier lagen kansen. Een dik verdiende zilveren medaille dus!
Dennis Nowakowski en Alex Hanssen wonnen allebei 2 partijen en verloren er 2. Frits Hermans, Guus Donkers en Guus Manders wonnen ieder 1 partij. Guus Manders verloor zijn laatste partij door een verkeerde beslissing van de scheidsrechter. Helaas geen podium, maar wel weer wat dan punten erbij richting hun 1e / 2e dan. Thyke Versteegen knokte heel erg goed, maar kon helaas geen partij naar zich toe trekken.