/sites/default/files/styles/ba/public/2024-07/449838786_3775353189386874_1281584984943088675_n.jpg?h=d8459fa2&itok=XKVn-pPS

Op zondag 7 juli stond voor ons kersverse Erelid Mark van Dijk de European Open in Tallinn op het programma. In Estland werd vorig jaar door Mark al een zeer knap podium binnengehaald. In Nederland werden de wedstrijden weer massaal via de livestream gevolgd door onze leden. Na een vrijloot in de eerste ronde stond eerst de sterke Noor Eilertsen tegenover Mark.  Deze Noor was kansloos tegen een sterk judoënde Mark. De partij werd overtuigend op Ippon gewonnen. In de kwart finale volgde de  Oekraïner Kryzhanskyi, ook deze opponent werd vakkundig op Ippon verslagen. Uiteindelijk werd deze sterke  Oekraïner nog knap derde. In de halve finale volgde een Duitser Kansy. Deze Duitser werd ook door Mark met een mooie Ippon verslagen.

In de finale tegen de Duitser Lenz werd een aanval van Mark goed gepareerd en volgde een houdgreep van de Duitser. Deze houdgreep bleek helaas ook Mark te machtig vandaag. Een zeer knappe en dik verdiende zilveren medaille voor Mark.

Voor Mark is de zomervakantie wat opgeschoven, hij mag als sparringpartner mee naar de Olympische spelen in Parijs. Na de Youth Olympic Games Buenos Aires 2018, de Universiade in Chengdu 2023, nu ook proeven aan de Olympische Spelen in Parijs........